Zdravé svačiny

Do školky, do školy, do práce nebo i na výlet, vždy když to jde, snažíme se jíst zdravě, a tím pečovat o svoje tělo. Ale někdy dojde inspirace a svačiny se stanou monotónní záležitostí, která přestane bavit, jak toho, kdo ji připravuje, tak i toho, kdo ji jí. Jasně, někdy zkrátka nejsou doma potřebné suroviny a ingredience, aby se dala vykouzlit supr čupr sváča, ale my si můžeme říct pár tipů, co doma vykouzlit. 

 

Ovoce a zelenina4

Tohle vás asi nepřekvapí. Ovoce a zelenina jsou takovým základem, který bychom doma měli mít. Nakrájená mrkev, řapíkatý celer, okurka, jablko, hruška nebo pomeranč, zaručeně udělají svoji službu. Na co si ale dávat pozor? Nejvíc na to, abychom konzumovali ovoce a zeleninu sezónně a v nejlepším případě od lokálních dodavatelů.

A teď si určitě říkáte, no ale co v zimě, to přece nic neroste a všude píší, jak má být strava pestrá. Ano je to tak, strava má být pestrá, ale v našich podmínkách, kdy se citelně střídají roční období, zkrátka okurku pod sněhem normálně nevypěstujete, i když je díky dovozu dostupná. Navíc má čerstvá zelenina a ovoce na tělo ochlazující účinek, a to není něco co bychom v zimě chtěli. Rozhodně ale nic nezkazíte zavařenou zeleninou, pickles a kvašenou zeleninou, která má blahodárné účinky na naše zažívání. Takto zpracovaná zelenina je na zimu to nejlepší.

 

Ořechy a semínka

Podzim Těhotenský Večírek Post na Sociální Sítě (1)Oříšky jsou významným zdrojem bílkovin a nenasycených tuků, a nejen že skvěle chutnají, ale i výborně zasytí. I při výběru oříšku je ale třeba dávat si pozor. Například u tučnějších ořechu jako jsou třeba makadamy nebo para ořechy dávejte pozor, aby nebyly žluklé. Navíc u para ořechů musíte ještě dávat pozor, abyste jich nesnědli moc a nedošlo u vás k předávkování selenem, kterého tyto ořechy obsahují opravdu hodně, proto 3-4 kousky denně u dospělého stačí.

  

Pár tipů co ke svačině

A jakou svačinu si tedy zvolit? Určitě zde platí, kdo je připraven, není překvapen. Pokud tedy víte, že bude svačina potřeba, připravte se na to. Rozhodně není dobré zaplácnout se tabulkou čokolády, která nás sice na chvíli uspokojí, ale po počátečním speedu, přijde brzo útlum. Když si budete chtít zamlsat, mlsejte chytře! 

6

Jablko, okurka, ořechy a datlové bonbóny = zdravé a chytré mlsání

 

Jablko s okurkou příjemně osvěží, ořechy zasytí a datlové bonbóny dodají tu správnou sladkou tečku na závěr. A nejlepší na nich je to, že jich na svačinu nemusíte mít celý sáček. Opravdu stačí pár kousků, a tak vám celý 100g pytlík vydrží i celý týden. 


1_1I palačinky jsou super volba. Jsou také celkem snadnou rychlovkou. Nemáte doma vejce a mléko? Nevadí, jde to i bez nich. Palačinky dělám běžně bez vajec a jen s vodou. Se špaldovou moukou a třeba i špenátem, nebo řepou je pozvednete hned o level výš. Na sladko či na slano, fantazii se meze nekladou. Potřít můžete čímkoliv, co doma najdete. Domácí marmeládou plnou ovoce, různými pomazánkami, nebo je můžete naplnit i ovocem či zeleninou a udělat si takové závitky. A tak jako se dají udělat zdravé palačinky, můžete udělat i vafle nebo lívance. Používejte mandlovou, kešu nebo bezlepkovou ovesnou mouku. Nahraďte v receptu buď celou dávku nebo jen část obyčejné mouky a uvidíte ty super výsledky.

 

Pomazánky, krekry nebo suchary k tomu zase zelenina, ovoce a ořechy. Takový cottage sýr, nebo hummus, je taky super nápad na svačinu. 5

A co rozhodně nesmíme opomenou jak u dospělých, tak hlavně u dětí? Pitný režim! Než nějakou limonádu, sladký džus nebo kávu, dopřejte si sklenku pramenité vody! Vaše tělo vám rozhodně poděkuje. A jestli potřebujete spojit pitný režim se svačinou, doporučuji smoothie. A tady se můžete opravdu vyřádit. Kombinovat ovoce, zeleninu, bylinky, semínka, oříšky... pak už jen mixnout a vypít! 

9